onsdag den 22. februar 2017

En ny bogstak

Et eventyr, en eventyrsgenfortælling, en bog om hygge, en bog om livets mange regler, en signeret bog, en digtsamling og en ekstra udgave af en elsket klassiker. Jeg har gjort mange fine bogfund i december og har allerede læst en håndfuld af dem. Denne mørke tid er nemlig oplagt til hyggelige læseprojekter og stille hjemmeaftener. Jeg nyder i hvert fald roen, der har sænket sig – og glæder mig samtidig til lysere dage og det tilhørende lyse humør.

Hvilke bøger læser du i vintermørket? Har du gjort nogle gode bogfund på det seneste? I videoen nedenfor fortæller jeg lidt om den bogstak, jeg har erhvervet mig. 

10 kommentarer:

  1. Jeg har også fået fat på den smukke udgave af Skønheden & Udyret, og den er så fin! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig smadderfin! Både indeni og udenpå.

      Slet
  2. I love your posts so much. I've been missing your talking about books a lot lately. But I understand that there's so many other things that one has to do et the expense of blog. So I am really glad that you still manage to come back. And I hope you always will... :-) You have so many new books that I wish you would share some photos (or a video?) of your bookshelves. That would be amazing... Anyways, I wish you a lovely time.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you! I wish I had more time for this blog, but lately I've been so caught up at work. It can be a rather hard equation sometimes.
      I do still love writing about books, though. And I'm happy that you're still here, reading along :)

      On another note, I'll definitely consider your suggestion!

      Slet
  3. Er vild med den her video, Rikke. Tempoet er simpelthen så behageligt <3 Nu går der Christiane Schaumburg-Müller i den, men hvor er din fine trøje fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Mai <3 Du er nu videomesteren i mine øjne :'D

      Og hvad trøjen angår, er den et udsalgsfund fra Stine Goya! Jeg er så åndssvagt glad for den: kan man være andet med sådan en fin krave?

      Slet
    2. Hihi, vil have videomester til at stå på mit visitkort :D Stine Goya = fremragende! Jeg må på Trendsalesjagt :)

      Slet
  4. Hvor er 'Beauty and the Beast' smuk! Jeg glæder mig også sådan til filmen :-)
    Har netop tilføjet 'The Wrath & The Dawn' på Goodreads - den lyder skøn!

    SvarSlet
  5. Jeg MÅ bare eje den flotte udgave af Beauty and the Beast! Jeg spottede den godt, da jeg var i København i sidste uge, men jeg forbød mig selv at gå over og kigge på den, for jeg vidste, at jeg umuligt kunne lægge den fra mig igen.
    Jeg var i Politikkens Boghal for første gang i sidste uge og nu forstår jeg bedre hvorfor alle altid har anbefalet mig at gå derind! Jeg formåede kun at købe én bog derinde, men nøj hvor var jeg fristet derinde. Jeg fortryder dog lidt, at jeg glemte, at jeg spottede dvd med dokumentaren om Jakob Ejersbo derinde og jeg glemte alt om den igen og tog afsted uden den :(

    SvarSlet
  6. Jeg er selv ofte blevet fanget i forbifarten af Hygge-bogen. Vi er jo opvokset med fænomenet, så der er noget forunderligt over at læse, hvordan man egentlig ville gå til at beskrive hygge til en udenforstående. Hygge er jo bare... hygge?

    Jeg er selv så afsindigt glad for Boghallen, at jeg bevidst må planlægge et begrænset antal tage, jeg tillader mig selv at bevæge mig derind. Ellers ville jeg købe mig fattig. Én af de dage var her i starten af marts, da deres bogudsalg satte i gang. Jeg fik fingrene i tre titler, som stod på læselisten, og det er jo altid rart at kunne krydse af. Men det fedeste fund, var egentlig på 20 kr-bordet, hvor jeg faldt over "Dette er ikke en krimi". En antologi af danske forfattere, som har fået til opgave at skrive en kriminovelle, som dog bryder med genrens konventioner på den ene eller anden måde. Kan ikke vente!

    litcomprime.wordpress.com

    SvarSlet