onsdag den 27. marts 2013

The Lizzie Bennet Diaries

I morgen kommer det sidste afsnit af "The Lizzie Bennet Diaries" på YouTube. Det er en moderniseret fortolkning af Jane Austens "Pride and Prejudice", og den er så humoristisk og hjertevarm.
Den kendte fortælling om Bennet familien og den ikoniske Mr. Darcy genskabes via en videoblog, præget af humor, selvironi og uhøjtidelighed. Lizzie Bennet er mester i improviserede udklædninger og komiske parodier af hendes mor, Jane Bennet er elskeligt naiv, Mr. Ricky Collins ligner en fortabt hundehvalp, og George Wickham er utrolig sminket.
Da jeg så første afsnit, brød jeg mig slet ikke om serien, men efterhånden som jeg fik set mere og mere, endte jeg i ægte begejstring. Det er en utrolig original og "let-spiselig" version af den kendte klassiker, og den fastslår tydeligt hvorfor, Jane Austens skriverier kan betegnes som værende tidsløse.
Serien består af 99 afsnit á ca. 5 minutter, og det sidste afsnit offentliggøres i morgen. Jeg er næsten helt vemodig ved tanken om, at det snart er slut; for jeg har elsket at følge med. Har i endnu ikke set det første afsnit, venter der jer en udsøgt fornøjelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar